telefoon070 512 3200

A- A A+

Klachten

Stichting Wassenaarse Zorgverlening heeft graag tevreden bewoners/cliënten. Waar mensen samen werken en wonen, kan het echter gebeuren dat de professionele zorg- en dienstverlening niet volgens verwachting verloopt. Er kunnen communicatiestoringen ontstaan of gevoelens van onvrede over bijvoorbeeld aspecten op het gebied van wonen, welzijn en zorg.  Wij vinden het prettig om deze klachten van u te horen, want door erover te praten, stelt u ons in de gelegenheid iets aan de situatie te verbeteren.

Deze klachtenprocedure geeft u informatie over de wijze waarop u uw klachten met ons kunt bespreken. U kunt uw klacht op diverse manieren met ons bespreken. Hieronder de verschillende mogelijkheden:

Mondeling

Het ligt het meest voor de hand om uw klacht te bespreken met de medewerker die bij u komt. Leg uw klacht uit en probeer samen tot een oplossing te komen. Eventueel kan daarbij het advies van een andere medewerker gevraagd worden. Mocht u er niet uitkomen met hen, dan is het mogelijk om uw klacht te bespreken met de klachtenfunctionaris. Zij kan uw klacht in behandeling nemen en bespreken op de afdeling. Op deze manier kan er toch iets aan de situatie worden gedaan. 

Gegevens klachtenfunctionaris
Marja Koning, tel: 070 512 13 78

Schriftelijk

U kunt er ook voor kiezen om uw klacht schriftelijk aan ons kenbaar te maken.  U vult dit formulier in en stuurt deze op naar het postadres van SWZ Sophieke.

Uw klacht wordt dan naar de betreffende afdeling gestuurd. Vervolgens wordt er contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken om samen naar een passende oplossing te zoeken.

U kunt hier klikken om de klachtenprocedure te openen.

Externe klachtencommissie

Hoewel wij hopen dat u met uw klacht bij ons komt, zodat er een goede oplossing gezocht kan worden, bent u vrij om een klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie. Uw klacht wordt daar in behandeling genomen en worden wij op de hoogte gesteld.

Gegevens externe klachtencommissie:

Externe klachtencommissie
t.a.v. mevrouw E. van den Berg, secretaris
postbus 52150
2505 CD Den Haag

Of via email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Geschillencommissie

Mocht u na de behandeling van uw klacht door de klachtencommissie menen alsnog een geschil te hebben cq menen dat uw klacht niet is opgelost, dan kunt u zich wenden tot de landelijke geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (VVG). Hierover leest u meer op www.degeschillencommissie.nl

Maandelijkse activiteiten

Het activiteitenoverzicht

informatieblad januari-februari

 


Kort nieuws

Nieuw op de website

Onder 'Algemeen' treft u het Zorgonderneminsgplan en het Kwaliteitskader verpleeghuis van SWZ aan.

Nieuwe collega's gezocht!

Interesse? Kom dan naar de informatieavond op 19 februari a.s. om 19.30 uur!

Lees meer...

ADL- Kwaliteitskader

Op dinsdag 23 januari jl. is het Kwaliteitskader voor ADL-assistentie in ADL-clusters ondertekend.

Lees meer...