telefoon070 512 3200

A- A A+

Klachten

Stichting Wassenaarse Zorgverlening heeft graag tevreden bewoners/cliënten. Waar mensen samen werken en wonen, kan het echter gebeuren dat de professionele zorg- en dienstverlening niet volgens verwachting verloopt. Er kunnen communicatiestoringen ontstaan of gevoelens van onvrede over bijvoorbeeld aspecten op het gebied van wonen, welzijn en zorg.  Wij vinden het prettig om deze klachten van u te horen, want door erover te praten, stelt u ons in de gelegenheid iets aan de situatie te verbeteren.

Deze klachtenprocedure geeft u informatie over de wijze waarop u uw klachten met ons kunt bespreken. U kunt uw klacht op diverse manieren met ons bespreken. Hieronder de verschillende mogelijkheden:

Mondeling

Het ligt het meest voor de hand om uw klacht te bespreken met de medewerker die bij u komt. Leg uw klacht uit en probeer samen tot een oplossing te komen. Eventueel kan daarbij het advies van een andere medewerker gevraagd worden. Mocht u er niet uitkomen met hen, dan is het mogelijk om uw klacht te bespreken met de klachtenfunctionaris. Zij kan uw klacht in behandeling nemen en bespreken op de afdeling. Op deze manier kan er toch iets aan de situatie worden gedaan. 

Gegevens klachtenfunctionaris
Marja Koning, tel: 070 512 13 78

Schriftelijk

U kunt er ook voor kiezen om uw klacht schriftelijk aan ons kenbaar te maken.  U vult dit formulier in en stuurt deze op naar het postadres van SWZ Sophieke.

Uw klacht wordt dan naar de betreffende afdeling gestuurd. Vervolgens wordt er contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken om samen naar een passende oplossing te zoeken.

Externe klachtencommissie

Hoewel wij hopen dat u met uw klacht bij ons komt, zodat er een goede oplossing gezocht kan worden, bent u vrij om een klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie. Uw klacht wordt daar in behandeling genomen en via hen worden wij op de hoogte gesteld. SWZ is aangesloten bij de klachtencommissie van Stichting Saffier.

Gegevens externe klachtencommissie

Stichting Saffier t.a.v. klachtencommissie, Mw van den Berg
postbus 52150
2505 CD Den Haag

Of via email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Geschillencommissie

We zullen er uiteraard alles aan doen om uw klacht intern op te lossen. Als u, om welke reden dan ook, liever wilt dat uw klacht of geschil extern wordt behandeld, dan kunt u zich wenden tot de landelijke geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg (VVG). Hierover leest u meer op www.degeschillencommissie.nl

Kort nieuws

Bouwfase 1 van zorgcampus Kerkstraat-Poortlaan van start

Op donderdag 13 juli jl. werd het bouwbord feestelijk onthuld.

Lees meer...

Toneelstuk 'korstluiting'

1 februari 2017

Toneelstuk: ”Kortsluiting” door de toneelgroep Voorschoten.

Lees meer...

Inschrijven voor vaarvakanties

Het is weer mogelijk om voor de vaarvakanties van 2017 weer in te schrijven.

Lees meer...